tisdag 2 november 2010

Flätad korg

I går när jag plockade ihop i Sessans rum ramlade jag över en korg som min mamma målade till mig när jag var liten. Hon gick nån typ av korgmålningskurs och denna korg har jag sparat och tycker väldigt mycket om. Förra julen när Sessan och lilla W lussade för farmor och farfar åkte denna korg fram och fylldes med papparkakor och av någon anledning har den blivit kvar i hennes rum sedan dess. I går fick den se dagens ljus igen ungefär samtidigt som jag fick en ny leverans av Maja Designs nya julpapper i min brevlåda. I gårkväll innan jag somnade läste jag dessutom höstnummret av magnolia och där var det flera korgar flätade. Det måste helt enkelt vara ödet så jag blev bara tvungen att prova fläta en kort, så detta var det första jag gjorde när jag gick upp i morse. Jag hittade dock ingen beskrivning i magnolia tidningen så jag gjorde min egen beskrivning. Och det gick förvånansvärt fort, enkelt och smidigt för att vara jag med ett alterprojekt!! Detta blev iallafall resultatet.
Stämpel: Inkido

Här kommer en liten närbild på dekorationen. Som ni kan se har jag dekorerat med lussekatter och mina nya pepparkaksgubbar som jag tillverkat även dem av lera.
Det var allt för idag. Nu ska jag och städa ihop lite saker i mitt föräldrahem. Mamma och pappa ska nämligen flytta och det går rykten om att jag visst har väldigt mycke saker där som jag måste ta hand om. (hoppas för min egen skull att det är mycke saker som inte behöver sparas)
Ha det bra alla.

5 kommentarer:

Karolina sa...

Schnyggt!!!! Gillar gubbarna massor. Ja korgen för den delen med.

Mummylade sa...

så himla fin den blev!! Ha en bra dag - du kanske hittar några fynd =)

Anna-Karin Öberg sa...

Vilken rolig ide att fläta en kort, den blev supersnygg, dina lussebullar och pepparkaksgubbar är ju så söta...du är så duktig på att hitta på....man blir så inspererad av dig. Vi ses i morgon...

Hoppas du har en bra dag krama småttingarna.

kramisar A-k

Caroline sa...

Kul att se att du är tillbaka på bloggen! Dina lerfigurer är bara så söta, men det måste ha varit pilligt att "baka ut" dem?! Imponerande att lyckas fläta korgen utan mall, det hade jag inte fixat... Kram!

Lisse sa...

Oj vad fin! Den där idén ska jag sno. Men min kommer inte att bli dekorerad, på sin höjd flätad ;-)